ICT

Door de komst van ICT staat leren op school in verbinding met de wereld waarin we leven. Het is niet meer gebonden aan plaats, tijd en methodes. De inzet van ICT geeft jou en je leerling vrijheid om op welke manier dan ook te komen aan een antwoord op een vraag of aan te sluiten bij ieders eigen niveau. Maar hoe zorg je nu dat ICT effectief wordt ingezet? Hoe voorkom je het ontstaan van allerlei losse initiatieven die niet altijd leiden tot goed onderwijs? Hoe houd je koers als organisatie?

Op zoek naar de goede ruil

Wij werken vanuit het Onderwijs in Balans model.
Daarin staan 5 pijlers centraal:onderwijsinbalans-model-ii

  • visie;
  • leermiddelenbeleid;
  • professionalisering;
  • infrastructuur;
  • klassenmanagement centraal.

ICT is geen doel op zich, eigenlijk willen wij het helemaal niet hebben over ICT, maar over het hele onderwijsleerproces. ICT middelen kunnen er aan bijdragen om het onderwijsleerproces uitdagender, passender en overzichtelijker te maken. Daarom zijn wij in de zogenaamde ICT-trajecten altijd op zoek naar de goede ruil: wanneer biedt de inzet van ICT een toegevoegde waarde voor de leerling en jou als professional. Dat verschilt per organisatie, doelgroep en zeker voor de leraar! ICT middelen moeten een logische keus worden in het onderwijs, net als de inzet van andere leermiddelen.

Om de goede ruil te ontdekken gaan we voor inspireren, ontdekken en ervaren. Dat blijft maatwerk, daar geloven wij in.

In gesprek?

Wil je in gesprek over de toegevoegde waarde van ICT voor jouw school? Bel of mail Michiel Masselink voor een vrijblijvende afspraak!

Michiel Masselink

Michiel Masselink

Programmaleider Commercie
06 206 08 208

Gelieve dit veld leeg te laten.